Share |
feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

Latest Release

Labels: , ,

Bentuk Kerajaan PRU-13? Jangan Harap! Reply with quote

Sidang media Majlis Pimpinan PR berkeputusan menolak K'jaan Perpaduan. Cuma ada satu kenyataan PR yang menarik perhatian aku; ke arah pembentukan k'jaan persekutuan pada PRU ke-13. Lalu meresponlah TPM dari UMNO-BN, "Jangan pandang rendah dan cakab besar."

Sebenarnya, pada aku apa yang diresponkan TPM ada benarnya kerana asas kepada perubahan politik nasional ialah bangsa Melayu. Mana-mana k'jaan yang mahu memerintah mesti mendapat sokongan mereka kerana orang Melayu adalah tulang belakang kepada negara serta membentuk kumpulan terbesar dari segi komposisi kaum dan pengundi.

Usefull Links


Ya... Melayu dan UMNO memang sinonim, macam darah daging. Mereka tak peduli sangat soal rasuah, kezaliman, ketidakadilan, ketidaktelusan, tanah kena gadai, kena tipu & macam-macam lagi. Yang penting tiap-tiap kali p/raya mesti sokong keris dan pangkah dacing. Hatta jika diletakkan calon tunggul kayu sekalipun asalkan dari keris dan lambang dacing pasti mereka pangkah.

Ini sangat berbeza dengan orang Cina yang memilih parti politik bermusim mengikut isu dan kepentingan mereka. Sebab itu kepentingan mereka sangat diambil kira oleh k'jaan atau pembangkang kerana kuasa tawar menawar undi yang mereka ada. Buktinya PRU ke-10 mereka solid undi BN tetapi dalam PRU ke-12 solid undi kepada pembangkang pula.

Kesimpulannya, selagi mana orang Melayu tidak solid menokong PR jangan harap lah! Setakat sokongan solid bukan Melayu tidak menjanjikan apa-apa. Pahit untuk dikata, orang Melayu memang orang yang paling tidak cerdik akal mereka dalam menggunakan kuasa undi mereka berbeza dengan orang Cina dan India.
Back to top
View user's profile Send private message






0 comments:

Post a Comment

Sponsor Live

CO.CC:Free Domain
Free Website Hosting

menu

Balliq-List

New Latest Youtube free Video Download No Sex Adult